داریه

داریه و دمبک از سازهای قدیمی اند که نواختن شان در آیینها و مراسم گوناگون

هنوز مرسوم است و معمولا مردم عادی ، بدون آنکه آموزشی فرا گرفته باشند

می توانند صدای این سازهای پوستی را درآورند .

ضرب این قبیل سازها در برخی مواقع هشدار دهنده است .... و در برخی مواقع

شادی آور و .... در برخی اوقات ، می تواند اندوه و رنجها و دلتنگی را نیز القا کند.


من نیز هر گاه که سرخوش و مسرورم ، یا دلتنگ و آشفته ، و یا چنانچه خواستم

خبری برسانم و هشداری بدهم ، بر داریه ام می کوبم .

یقین دارم که نوازنده ی چیره دستی نبوده و نیستم !  شما نیز همین مطلب را 

می دانید .  اما برای آنکه در سکوتی همیشگی نمانم و احساس مرده ای در 

گور را پیدا نکنم ، هر از چند گاه داریه ام را به صدا خواهم آورد تا شما مهربانان

و خوبان بدانید که هنوز نفسی بالا و پایین می رود .


زندگی با همه ی زشتیها و بدیهایش ، همچنان خواستنی است . جذبه و کشش

دارد و ما را وسوسه می کند تا سکوت پیرامون خویش را که بوی مرگ می دهد ، 

بشکنیم .         شادمانم که در زندگی ام ، شما را یافتم و با شما آشنا شدم .

فکرش را بکنید !!!؟؟ اگر در دوره ی سلطنت آقامحمدخان قاجار به دنیا می آمدم 

با چه کسانی می بایست ، دمخور می شدم ؟؟!

یا اگر در عهد ناصری بودم  و سرنوشتم به دربار و اندرونی و بیرونی گره می خورد

وادارم می کردند تا به ملیجکها و اتابکها و زنان چاق و ابرو پیوسته و هزاران آدم 

مفتخور و الدنگ ، احترام بگذارم و تحمل شان کنم .

پس شادمانم که شما در ردیف دوستان من هستید .... بی آنکه مزاحم و مصدع

یکدیگر شویم ، در آغوش اندیشه های هم میگرییم و می خندیم و می آموزیم و

از تنگنای روزها و شبهایی که معمولا از خاطره های خوب تهی است ، میگذریم!


نظرات 7 + ارسال نظر
منصوره یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 14:09

خوشحالم از آشنایی با شما
چه تضادی ,صادق و چاخان !
هر چند که چاخان هم به معنای واقعی صادق بود
منزل جدید مبارک

سلام منصوره ی عزیز
شما محبت و بزرگواری دارید .... ممنونم

شکیبا یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 22:39 http://kavirbienteha.blogsky.com

سلام اول به صادق هرازی...

شکیبا جان سلام دوست قدیمی و صمیمی
قربانت

پرنیان دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 19:30

سلام آقای هزاری
راستش به همان فرخ عزیز عادت کرده ام. و یه کمی زمان می برد تا جا بیوفتد. خانه ی جدید مبارک . امیدوارم اینجا مامنی باشد برای رسیدن به آرامش های بی پایان.

سلام ... مرا فرخ نیز می نامند خیلیها .... مهم نیست
مهم این است که شما دوستان عزیزم را دارم

حماد دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 22:42

سلام به استاد بزرگ و آشنای خوب جناب هزاری
خیلی تبریک از برای داریه
خوشحالم که با خیالی راحت با اسم خودتون میشه حرف زد.
اسم ها گاهی خیلی مهم میشه . فاصله ها کم میشه

سلام بر حماد عزیز
با نظرتون موافقم ... درسته!
خیلی ارادت دارم

ثنائی فر چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 13:51

سرای جدید مبارک باشدتان و ما را نیز مبارک
حرف ها دارد این تازه دیار
خرسندم از بودنتان که هست بودن هامان به هست بودن هم وصل است
استوار باشید و برقرار
باز هم درود بر بودنتان و بر ماندنتان

سلام خانوم ثنایی فر
شما همیشه محبت و لطفتون شامل حالم میشه .... برقرار باشید و ماندگار

پریا جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 18:37 http://idecom.blogsky.com/

سلام عزیز. اگه بازاریابی بلدی وب من یه سر بزن. بازاریاب لازم دارم. مرسی. http://idecom.blogsky.com/

سلام عزیز
از کجا فهمیدی من تو کار بازاریابی خبره ام ؟؟
ای شیطون

asan سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:02 http://www.asanbux.ir

سلام شما میتوانید با استفاده از سیستم پر قدرت ما بازدید و آمار سایت خود را به چند هزار در روز برسانید افراد آنلاین خود را به شکل کاملا رویایی افزایش دهید رنک و رتبه سایت خود را در گوگل و الکسا افزایش دهید . همه این خدمات کاملا رایگان! آسان رنک www.asanrank.ir یا با سیستم ما شروع به کسب درآمد آنلاین کنید و یا اینکه محصولات , وب سایت , وبلاگ , شرکت خود را تبلیغ و به معرض نمایش بزارید. آسان باکس www.asanbux.ir گروه آسان تبلیغ

دوستان بجنبید که بالاخره شانس در خونه هامونو زده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد